Indul az EuroVelo 6 Budapest és Szentendre közötti projektje

Kezdődik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal Szentendre déli határától Budapest közigazgatási határáig tartó 5,6 kilométeres szakaszának építése mintegy 850 millió forintból.    

A csütörtöki szentendrei alapkőletételen Révész Máriusz
kormánybiztos arra hívta fel a figyelmet, hogy 2020 a magyar
kerékpározás fontos éve lesz, mert Magyarországról rajtol el a világ
egyik legnagyobb kerékpáros versenye, a Giro d’Italia, egyben
látványos előrelépések lesznek a kerékpárutak építésében.
Felidézte: az egyeztetések miatt jelentősen elhúzódtak a
különböző kerékpárutak előkészítő munkálatai, jelenleg azonban már
sok közbeszerzés és munkálat van folyamatban.
Megemlítette, hogy néhány héten belül átadják a Pomáz és
Szentendre közötti kerékpárutat, illetve két kerékpáros híd épül a
Szentendrei-szigetre, Szentendrénél és Kisoroszinál.
Hadházy Sándor, a térség fideszes országgyűlési képviselője arra
emlékeztetett, hogy a térség kerékpárútépítési próbálkozásai
korábban nem jártak szerencsével, mert a kiírt pályázati
lehetőségekkel nem egyformán éltek a települések. 2010 után
változott a kormányzati hozzáállás, számos helyen indult átgondolt,
koncepciózus kerékpárút-fejlesztési program – tette hozzá.
A képviselő sikerként értékelte, hogy a Szentendrei-szigetet is
sikerül bekapcsolni az EuroVelo 6. útvonalba, ugyanakkor
hangsúlyozta: fontosak a helyi kerékpárutak is, mint például a
Pilisben lévők vagy a Szentendre-Pomáz közti 2,8 kilométeres szakasz.
Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere felidézte, hogy
mintegy négy évvel ezelőtt a térség polgármesterei közösen írtak alá
nyilatkozatot, melyben az EuroVelo 6 kerékpárút fejlesztését
szorgalmazták.
Kiemelte: az EuroVelo 6 Budapest-Szentendre szakaszának
megépítése fontos mérföldkő, de a kormány döntése értelmében a
beruházás folytatódik az északi szakasz és a két dunai híd
megépítésével.
Juhász Zoltán , a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
igazgató-helyettese elmondta: az út kivitelezője a HE-DO Kft., a
munkálatok várható befejezése jövő év augusztusa.
A Budapest és Szentendre közötti 5,6 kilométeres kerékpárút
Szentendrén a Bükkös-pataktól a Dera-patakig meglévő hálózathoz
csatlakozik. A nyomvonal a Dera-patak fölött egy új – 36 méter
hosszú – híd megépítésével indul, majd halad Budakalász irányába,
részben új nyomvonalon, részben meglévő mezőgazdasági utak
kerékpárosbaráttá történő átépítésével, részben budakalászi
kerékpárutak felújításával.
Az EuroVelo 6 kerékpárút kapcsolatát az M0 gyorsforgalmi úttal –
Megyeri-híd – a Gát utcai megközelítés biztosítja. A kerékpáros
útvonal a Barát-patak fölött meglévő hídhoz csatlakozik, így éri el
Budapest közigazgatási határát, amivel létrejön a folytonos
összeköttetés a fővárosi kerékpározható útvonalakkal.
A fejlesztés során kiépül a vízelvezető rendszer a kerékpárút
mellett, és a szükséges beavatkozásokat is elvégzik a közvilágítási
hálózaton, emellett 66 KRESZ-táblát helyeznek el. A beruházás
részben uniós, részben hazai forrásból valósul meg.
A fejlesztés végén a kerékpárosok egy 3 méter széles burkolt
kerékpárutat vehetnek majd birtokba.

MTI
+

Exit mobile version