A digitalizáció és a fenntarthatóság a kulcsa annak, hogy a KLM hosszútávon megmaradjon a piacon – mondta Jacomien Dijkstra, a holland légitársaság igazgatóságának tagja csütörtökön az MTI-nek, abból az alkalomból, hogy a KLM októberben ünnepli fennállásának századik évfordulóját.
A cég az egyetlen a világon, amely száz éve ugyanazzal a
márkanévvel repül, mint megalapításakor. Az igazgatósági tag szerint
ehhez a sikerhez elengedhetetlen volt, hogy üzleti modelljük száz
éve változatlan: össze akarják kötni az embereket, úttörő szerepet
vállalnak a légiközlekedési iparágban. Hozzátette: a személyzet
különleges hozzáállása az utasokhoz segített abban, hogy stabil
ügyfélkörük alakuljon ki, ennek segítségével pedig a cég anyagi
helyzetét is sikerült rendezni. Megjegyezte: pár évvel ezelőtt nem
volt egyértelmű, hogy az évfordulót egészséges és stabil pénzügyi
háttérrel köszöntheti a légitársaság, de a költségcsökkentésnek
köszönhetően javult a pénzügyi egyensúly és csökkent az adósság is.
Jacomien Dijkstra a KLM jövőjével kapcsolatban aláhúzta: a
digitalizációban és fenntarthatóságban is úttörő szerepet vállalnak,
jelentős beruházások révén áttérnek a biometrikus adatok
használatára, elindították a „Fly Responsibly” felelős repüléssel
kapcsolatos kampányukat, lehetővé téve az utasoknak a
szén-dioxid-kibocsátás kompenzálását és megkezdték az első
bioüzemanyag-gyár építését Hollandiában – sorolta, majd hozzátette:
a KLM célja a teljes karbonsemlegesség elérése. A KLM 1919.
október 7-én alakult meg, első járatát fél évvel később, 1920
májusában teljesítette Amszterdam és London között. Az Air
France-szal közösen 15 évvel ezelőtt, 2004-ben alakították meg az
Air France-KLM Csoportot. A KLM 2018-ban 1 milliárd eurós üzemi
eredményt ért el, ugyannyit, mint egy évvel korábban.
MTI