Magyarországon alacsony az online vásárlók száma, a felnőtt lakosság csupán 33 százaléka, 3,2 millió ember vásárol évente minimum 1 alkalommal terméket webáruházból, miközben az aktív, heti rendszerességgel internetező, 18 év feletti lakosság száma megközelíti a 6 milliót – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital elemzéséből.
A felmérésben részt vevők 90 százaléka vásárolt már idén a
neten, a legtöbben, 37 százalékuk 3-6 alkalommal, míg 15 százalékuk
több mint 20-szor.
Az elemzésből kiderül az is, hogy míg tíz évvel ezelőtt, a
bónuszos/kuponos oldalak indulásakor szinte kizárólag a 25-49 év
közöttiek vásároltak ezeken az oldalakon, ma már a vásárlók ötöde az
50 év feletti, tizede pedig a 25 év alatti korosztályba tartozik.
A vevők 47 százaléka konkrét terméket vagy szolgáltatást
keresgél az oldalakon, és csak minden harmadik válaszadó mondta
magát impulzusvásárlónak. Mintegy 38 százalékuk lassan, átgondoltan
választ, 31 százalékuk pedig célirányosan vesz olyasmit, amit
bónusz, kedvezmény nélkül is megvásárolna.
A felmérésben részt vevők 66 százaléka éttermi szolgáltatást, 65
százalékuk terméket, 53 százalékuk élményt, 51 százalékuk utazást
vásárolt már az oldalon. A legtöbben utazásokat keresnek, de sokan
vannak, akik új dolgokat akarnak kipróbálni vagy ajándék után
kutatnak.
A válaszadók több mint 60 százaléka számára az utazások és
élmények kiválasztásánál az ár a fő szempont, a minőség 39
százaléknál fontosabb ennél. Termékek vásárlásánál a válaszadók 54
százaléka számára döntő az ár, míg éttermek esetében fordul az arány
és 58 százalék már a minőséget helyezi előtérbe.
A közlemény idézi Kaprinay Zoltánt, a Bónusz Brigád egyik
alapítóját, aki elmondta: vásárláskor nem nagyon kíváncsiak az
emberek a kedvezmény mértékére, inkább az számít, hogy alapos
vizsgálódás után a kiválasztott termék ár-érték aránya mit mutat.
Úgy vélte, egyre tudatosabbak a vásárló, pontosan tudják, hogy mit
keresnek, és ezért mennyit hajlandók fizetni.
A Bónusz Brigád 2010 óta értékesít az interneten egyebek mellett
éttermi, szépségipari és wellness szolgáltatásokat, és ad el újabban
például színházjegyeket. Az oldalnak 425 ezer rajongója van.
A GKI Digital a digitális területek piackutatására és stratégiai
tanácsadásra szakosodott cég.
MTI