Az Unilever több mint 100 ezer tonnával csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok volumenét

Az Unilever 2025-ig több mint százezer tonnával csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok volumenét, és a felére csökkenti a felhasznált „szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét – közölte a világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata kedden.    

A társaság vállalta azt is, hogy az általa használt műanyag
csomagoló anyagok mennyiségénél több műanyaghulladék begyűjtését és
feldolgozását segíti elő – ez évi mintegy 600 ezer tonnát jelent. E
cél teljesítése érdekében egyrészt közvetlen befektetéseket tesz és
együttműködési megállapodásokat köt a hulladékgyűjtés és
-feldolgozás terén, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított
műanyagot vásárol és használ, valamint olyan megoldásokban vesz
részt, amelyekben közvetlenül fizet csomagolóanyagai begyűjtéséért.
Az Unilever a közlemény szerint 2025-ig minden műanyag
csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy
komposztálható anyagra cseréli, és legalább 25 százalékra növeli az
újrahasznosított plasztik arányát a műanyag csomagoló anyagok
esetében.
A közlemény idézi Alan Jope-ot, a cég globális vezérigazgatóját,
aki azt mondta: a vállalások megkövetelik a csomagolásaikkal és a
termékeikkel kapcsolatos hozzáállás alapvető átgondolását. „Olyan új
és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti
modellek alkalmazására ösztönöz minket, mint az újratölthető és
újrahasználható megoldások”- fogalmazott. A zéró műanyag elvének
megfelelve a társaság több innovatív terméket vezetett be, köztük
szilárd samponokat, újratölthető fogkrémtabletta-tégelyeket,
kartonpapírba csomagolt dezodorstifteket és bambuszfogkeféket.
Az Unilever több mint 190 országban van jelen, globálisan az
élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az
egyik vezető szereplő, forgalma 53,7 milliárd eurót tett ki
2017-ben, és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat.
A 120 éve működő cég magyarországi leányvállalata 1991-ben jött
létre. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik,
amelyekben – a budapesti irodával együtt – közel 1500 munkavállalót
foglalkoztat.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint az Unilever
Magyarország Kft. tavaly 107,08 milliárd forint nettó árbevételt ért
el az előző évi 99,13 milliárd forint után, üzemi eredménye 3,87
milliárd forint volt, míg 2017-ben 3,15 milliárd forint. A társaság
adózott eredménye 2018-ban 3,91 milliárd forintot tett ki, szemben
az előző évi 2,59 milliárd forinttal.

MTI

Exit mobile version