Az Audi 15 milliárd eurós (5025 milliárd forint) költségcsökkentési programot hajt végre 2022-ig – mondta a német autógyártó társaság vezetője a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak (FAZ). A lap keddi összeállítása szerint a megszorítások főleg a vállalat két hazai gyárát érinthetik.
Bram Schot elmondta, hogy eddig 10,5 milliárd eurónyi
„megtakarítási potenciált” azonosítottak, és a program felét már
teljesítették. Hangsúlyozta, hogy a „Következetesen Audi” elnevezésű
átalakítási terv révén sikerül „finanszírozni az Audi jövőjét”.
A FAZ hírportálján közölt összeállítás szerint a Volkswagen
csoporthoz tartozó társaságnál azt mondják, hogy elkerülhetetlen a
gyártókapacitás csökkentése, és ez legfőképpen a két németországi
üzemet, a ingolstadti központban és a Neckarsulmban működő gyárat
érinti majd.
Ingolstadtban már törölték is az egyik éjszakai műszakot,
Neckarsulmban pedig „végzetes” a helyzet – írta a FAZ, kiemelve,
hogy a 17 ezer embert foglalkoztató baden-württembergi gyár évi 300
ezer autó összeszerelésére alkalmas, de folyamatosan csökken a
termelés. Tavaly már a 200 ezres határt sem érték el, csupán 186
ezer kocsi készült. Az alacsony kihasználtság oka, hogy főleg
limuzinokat gyártanak, és a leginkább kelendő városi terepjáró
modellek máshol készülnek.
Bram Schot – akit az év elején neveztek ki a Audi AG
igazgatótanácsának elnöki tisztségébe – elmondta: világos
elképzeléseik vannak arról, hogy miként lehet biztosítani a
foglalkoztatottságot a két üzemben, és konstruktív megbeszéléseket
folytatnak a munkavállalói érdekképviseletekkel, de konkrétumokról
még korai lenne beszélni.
Az átalakítási terv egyéb részleteiről elmondta, hogy túlságosan
sok modellvariációt gyártottak, a következő években pedig csak
azokra az autókra összepontosítanak, amelyek megfelelnek a vásárlói
igényeknek és „értéket teremtenek az Audinak”.
A piaci stratégián is változtatnak – mondta a holland autóipari
menedzser, kiemelve: nem ért egyet azzal, hogy az Audinak a világon
mindenütt jelen kell lennie. Ezért megvizsgálják, hogy mely
régiókban és mely piaci szegmensekben lehet biztosítani a gazdaságos
működést.
A Győrben autógyárat és a világ legnagyobb autómotor-gyárát
működtető társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át
vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél.
Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró volt, az egy évvel
korábbi 31,2 milliárd után. A működési eredmény 2,3 milliárd euróra
csökkent az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról, a bevételarányos
jövedelmezősége pedig 8,9 százalékról 8 százalékra csökkent.
MTI