A Twitter bejelentette, hogy a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket

A Twitter a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket – jelentette be szerdán a közösségi portál elnök-vezérigazgatója.    

Jack Dorsey egy sor Twitter-bejegyzésben fejtette ki döntése
indoklását. Mint írta: a politikai üzeneteket „kiérdemelni kell, és
nem megvásárolni”.
„Ez nem a szabad véleménynyilvánításról szól, ez azt jelenti,
hogy fizetsz, hogy elérj emberekhez” – fogalmazott a személyes
Twitter-oldalán közzétett egyik bejegyzésében az
elnök-vezérigazgató. Leszögezte azt is, hogy ennek a módszernek
olyan „jelentős következményei vannak, amelyeket a mai demokratikus
infrastruktúra képtelen kezelni”.
„Úgy döntöttünk, hogy világszerte minden politikai hirdetést
leállítunk a Twitteren” – közölte Dorsey. Hangsúlyozta azt is, hogy
„a politikai üzenetek akkor érik el az embereket, ha elolvassák vagy
újra-tweetelik őket. Fizetni az elérésért azt jelenti, hogy
megspóroljuk ezt a döntést, és túlzóan optimalizált és célzott
politikai üzeneteket erőltetünk az emberekre. Mi pedig úgy
gondoljuk, hogy döntésüket nem szabad pénzzel kompromittálni”.
A bejelentés után megjelent első kommentárok megjegyezték: a
döntés olyan társadalmi-politikai légkörben született, amikor a
közösségi média különböző platformjain – köztük is elsősorban a
Facebookon – megjelenő politikai hirdetéseket kiemelt figyelem és
vizsgálódás övezi.


Október elején különösen éles vita bontakozott ki, amikor a
Facebook nem volt hajlandó eltávolítani Donald Trump amerikai elnök
kampánycsapatának egyik hirdetését, amelyben Trump lehetséges
választási ellenfelét, Joe Biden volt alelnököt támadták.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója a múlt
héten tartott kongresszusi meghallgatáson azt közölte: a közösségi
portál továbbra is közzétesz politikai hirdetéseket, mert
meggyőződése szerint ezzel elősegíti a nyilvános politikai és
társadalmi diskurzust.

MTI

Exit mobile version