A jövő pénzügyi szolgáltatásainak alapjait a digitális fejlesztések jelentik, ám a fejlesztések központjában továbbra is az emberek állnak – hangsúlyozta Steve Wozniak, az Apple társalapítója a CIB Bank és az Intesa Sanpaolo közös, regionális, Novathon 2019 elnevezésű konferenciáján szerdán, Budapesten, a CIB Bank közleménye szerint.
Hozzátette, hogy soha nem technológiákban, hanem jó termékekben
gondolkodnak. Ma gyors és kényelmes pénzügyi szolgáltatásokra
vágynak az emberek. Azok a szolgáltatók lesznek sikeresek és
nyereségesek, amelyek ezt – bármilyen technológiával – biztosítani
tudják. Szerinte ma a digitális megoldások képesek ezt nyújtani.
Víziója szerint a pénzügyi tranzakciók nagy része
mobilplatformon zajlik majd, a pénzügyi szolgáltatások mögött pedig
egyre inkább ott lesznek a mobil- és felhőmegoldások vagy épp a
mesterséges intelligencia, melyek nem változtatják meg az ügyfelek
igényeit, csak reagálnak azokra.
Maurice Lisi, az Intesa Sanpaolo digitális csatornákért és
adatbázis-alapú megoldásokért felelős vezetője előadásában
kifejtette: most 120 százalékkal több forrás áll a fintech
szolgáltatók rendelkezésére, mint egy évvel ezelőtt. A digitális
átalakulás stratégiájának tervezése során az embernek és az
ügyfélnek kell a központban maradnia – hangsúlyozta.
„Hosszú távú célunk, hogy a tranzakciók döntő többsége percek
alatt teljesüljön, és papírmentes legyen. Ezt a felhasználói élményt
igénylik az ügyfelek, és az alapján választanak, kitől kapják meg. A
fintech szolgáltatások a bankok partnerei lehetnek a jövőben” –
mondta Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója a közlemény
szerint.
A közlemény kitér arra is, hogy a Novathon szervezői a
karbonsemlegességet is szem előtt tartották, a CIB Bank több mint
500 őshonos gyümölcsfa ültetésével kompenzálja a szükségszerű
ökológiai lábnyomot. A fákat iskolakertekben ültetik majd el a
GreenDependent Egyesület segítségével – írták.
MTI