Amerika után Európában terjeszkedik a magyar Starchema big data cég, amely közel 25 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2019-ben – közölte a cég az MTI-vel.
A budapesti székhelyű kft.-nek így közel 4 milliárd forint volt a tavalyi forgalma. A főként tengerentúli Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkező megrendelések mellett ez az eredmény nagyrészt a cég új európai projektjeinek köszönhető. A cég állandó ügyfelei között olyan nevek szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is.
A Starschema 2018 óta saját irodát üzemeltet Washingtonban, az amerikai terjeszkedésének támogatására. A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. A washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik meredeken, a legnagyobb megrendelések között van a Sony Music.
A cég 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett. Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát említik.
A cég 220 dolgozót foglalkoztat, idén óvatos létszámemelést terveznek. Az amerikai piacralépési tapasztalatokat is felhasználva szeretnének jól megtervezett, hatékony, gyors piacralépést megvalósítani, akár az észak-európai, a német-osztrák-svájci, vagy a Benelux régióban, erről konkrét döntés még nincs.
MTI – Fotó / Starchema weboldala