Szigorítaná az unió a légi utasok kompenzálásáról szóló irányelvet

Jelentősen szigorítaná az Európai Unió a légi utasok kártérítéséről szóló irányelvet, az utasoknak nehezebb lenne kompenzációt kérni a légitársaságtól.

 A Politico által szemlézett javaslat lényege, hogy sokkal többet kellene egy járatnak késnie ahhoz, hogy az utas kártérítést kérhessen. A horvát elnökség által beterjesztett módosítás szerint az 1500 kilométert meg nem haladó utak esetében a mai kettő helyett öt, az 1500 és 3500 kilométer közöttieknél három helyett kilenc, míg a 3500 kilométeresnél hosszabbak esetében négy helyett 12 órát kellene késnie a járatnak ahhoz, hogy az utas kompenzációt kérhessen. Ugyanezek a feltételek vonatkoznak a törlésre is, vagyis a légitársaságnak biztosítania kell az alternatív eljutás lehetőségét, és kártérítést csak akkor kaphatna az utas, ha 5, 9, vagy 12 órát késett a járata.
    

A javaslat szerint az államilag támogatott járatok utasai nem kérhetnek semmilyen kompenzációt, és nem vonatkozik a kártérítési kötelezettség azokra az összeköttetésekre sem, amelyeket az unió földrajzi peremén lévő, vagy 1 milliónál kisebb éves utasforgalmat bonyolító repülőterekről, vagy repülőtérre indítottak. Azt a javaslat nem részletezte, hogy pontosan melyek a földrajzi peremterületek.
    

A horvát elnökség módosítása szerint abban az esetben sem jár kártérítés, ha az utas csatlakozó járattal érkezik Európába, és a gép az unión kívüli légtérben szenvedte el a késést.     

A kártérítés összegét a javaslat nem módosítja.
    

A légitársaságok a jelenleg érvényes irányelvvel szemben többször is nemtetszésüket fejezték ki, mivel állításuk szerint a kompenzáció összege sok esetben meghaladja a jegy árát.

MTI – Fotó / Pixabay

Exit mobile version