OS – A Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület közleménye: Mi lesz veled zöld rendszám?

Gyorsan gyengül a trópusi erdők szén-dioxid-elnyelő képessége – állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport mintegy 300 ezer fa harminc éven át történő figyelemmel kísérése nyomán.

assan 1 éve tartja lázban a jelenlegi és jövőbeli, elektromos meghajtással rendelkező gépjárműtulajdonosokat a zöld rendszám, illetve az azzal járó jogosultságok sorsa. Tavaly Palkovics László ITM tárcavezető kijelentette, dolgoznak a zöld rendszám kedvezményezetti körének átalakításán. A jelenlegi és a várható kínálati és keresleti oldal sajátosságait figyelembe véve elmondható, hogy a teljes konnektorról tölthető hibrid (PHEV) magyar flotta, zöld rendszámtól való megfosztását, illetve az új PHEV modellek totális kizárását el kell kerülni. 

Támogatjuk az ITM törekvéseit, miszerint a szennyező és nehéz konnektorról tölthető hibridek körének, zöld rendszámra való jogosultsága megszüntetésre kerüljön, de az ne visszamenőleges hatállyal történjen, a jelenlegi tulajdonosok megtarthassák a zöld rendszámot. Az új rendelkezés alkalmazását a jövőben, a magyarországi új forgalomba helyezésű gépjárművek esetében javasoljuk. 

A következő differenciálási kritériumrendszer bevezetését javasoljuk: új szabályozásban a saját tömegre vonatkozó felső korlátot két tonnában maximálják. Az elektromos üzemmódban megtehető hatótávot emeljék 25-ről 50 kilométerre. A 2000 köbcentiméter lökettérfogatnál nagyobb motorral szerelt hibrideket zárják ki. A belső égésű motor teljesítménye legfeljebb 150 lóerő (111 kW) legyen. A szén-dioxid-kibocsátás felső határa kilométerenként 50 gramm. 

Marsi Norbert, Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület

Fotó / Pixabay

Exit mobile version