Óriási előre lépés a Koronavírus elleni harcban -Mercedes F1 lélegzést segítő gépet fejlesztett ki

Mercedes F1 mérnöki csapata lélegzést segítő gépet fejlesztett ki, mely a koronavírussal fertőzött betegeket segíti, hogy megelőzzék azok intenzív osztályra való kerülését.

Mercedes Forma-1 mérnökei közösen dolgoztak együtt a Londoni-i University College professzoraival és annak gyakorló kórházával a London University College Hospital-al (LUCH), hogy egy olyan gépet fejlesszenek ki, amely levegőt egyenesen viszi a tüdőbe megfelelő nyomás alatt anélkül, hogy ventilátorra lenne szükség. A Folyamatos Pozitív Légcső Nyomás-t (CPAP) biztósító szerkezet, nem teljesen új, mert már Kínban és Olaszországban is használták a Covid-19 betegek ellátásában. Ennek a gépnek fejlesztették ki a mérnökök és a professzorok egy modernebb változatát, amelynek használatával megelőzhető, hogy a betegek lélegeztetőgépre és így intenzív osztályra kerüljenek.

Továbbá azt is fontos megjegyezni, hogy az új fejlesztés lehetővé teszi, hogy használatához a pácienset nem kell mesterságes altatás alatt tartani, így az kevesebb problémát okoz az amúgy is leterhelt és legyengült szervezetnek.

Prof. Shipley and Prof. Baker akik, részt vettek a ventillátor kifejlesztésében

40 új szerkezetet teszteltek a LUCH-ban és további három készüléket más londoni kórházban. Mivel a tesztelések sikeresek voltak a Gyógyszer és Egészségügyi termékeket Reguláró Szövetség (MHRA) jóváhagyta a gép használatát az egészségügyben, így annak gyártása megindulhat. Az angol Közegészségügy 20 000 CPAP gépet rendelt azonnali hatállyal.

Ez az jelenti, hogy a Mercedes-AMG-HPP megkezdheti az életeket mentő felszerelés azonnali gyártását. A gyártás jövőhéttől indul meg, az angliai Essex megyei Halstead-ban, hiszen a gyártás folyamatát meg kell szervezni – jelenti a Mercedes. A szerkezetet a Meditech cég fogja gyártani, több céggel együtt működve, előreláthatólag napi 1000 darab gépet tudnak majd forgalomba helyezni, ami azt jelent hogy akár napi 1000 életet is megmenthet a Mercedes F1 és a professzorok fejlesztése.

Molnár Anna – Fotó / James Tye UCL, The Independent

Exit mobile version