A vártnál jobban alakult a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító amerikai Procter & Gamble (P&G) negyedéves profitja, amiben elsősorban az játszott szerepet, hogy a koronavírus miatt megugrott a kereslet a háztartási cikkek iránt.
A P&G pénteken azt közölte, hogy a március végével zárult harmadik pénzügyi negyedévében az adózott eredménye 2,92 milliárd dollárra, részvényenként 1,12 dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 2,75 milliárd dollárról, részvényarányosan 1,04 dollárról.
Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,17 dollár lett, 4 centtel meghaladta az elemzői várakozásokat.
A negyedéves bevétel 5 százalékkal, 17,21 milliárd dollárra nőtt. Elemzők jobb adatra, 17,46 milliárd dollárra számítottak.
A világ több mint 180 országában jelen lévő cég idei árbevétel-növekedési előrejelzését 4-5 százalékról 3-4 százalékra fogta vissza pénteken.
MTI / Procter & Gamble Facebook oldala