Gyorsan gyengül a trópusi erdők szén-dioxid-elnyelő képessége – állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport mintegy 300 ezer fa harminc éven át történő figyelemmel kísérése nyomán.
assan 1 éve tartja lázban a jelenlegi és jövőbeli, elektromos meghajtással rendelkező gépjárműtulajdonosokat a zöld rendszám, illetve az azzal járó jogosultságok sorsa. Tavaly Palkovics László ITM tárcavezető kijelentette, dolgoznak a zöld rendszám kedvezményezetti körének átalakításán. A jelenlegi és a várható kínálati és keresleti oldal sajátosságait figyelembe véve elmondható, hogy a teljes konnektorról tölthető hibrid (PHEV) magyar flotta, zöld rendszámtól való megfosztását, illetve az új PHEV modellek totális kizárását el kell kerülni.
Támogatjuk az ITM törekvéseit, miszerint a szennyező és nehéz konnektorról tölthető hibridek körének, zöld rendszámra való jogosultsága megszüntetésre kerüljön, de az ne visszamenőleges hatállyal történjen, a jelenlegi tulajdonosok megtarthassák a zöld rendszámot. Az új rendelkezés alkalmazását a jövőben, a magyarországi új forgalomba helyezésű gépjárművek esetében javasoljuk.
A következő differenciálási kritériumrendszer bevezetését javasoljuk: új szabályozásban a saját tömegre vonatkozó felső korlátot két tonnában maximálják. Az elektromos üzemmódban megtehető hatótávot emeljék 25-ről 50 kilométerre. A 2000 köbcentiméter lökettérfogatnál nagyobb motorral szerelt hibrideket zárják ki. A belső égésű motor teljesítménye legfeljebb 150 lóerő (111 kW) legyen. A szén-dioxid-kibocsátás felső határa kilométerenként 50 gramm.
Marsi Norbert, Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület
Fotó / Pixabay