A felcserélt üzemanyagok miatt a Shellhez beérkezett több mint ötszáz bejelentés alapján csaknem 500 káresetet állapítottak meg; háromszáznál több autótulajdonossal felvették a kapcsolatot már a biztosítási szakértők, és megkezdődtek a kifizetések is – közölte a cég az MTI megkeresésére.
Jelezték, hogy a károk mértéke és a kártérítések összege
bizalmas üzleti információ, a Shell és a fuvarozó cég egymás közötti
elszámolása és a felelősség érvényesítése pedig az érintettek belső
ügye.
A cég tájékoztatása szerint a Shell ügyfélszolgálata és
megbízott biztosítási szakértői folyamatosan dolgozzák fel a Füredi
úti töltőállomáson az üzemanyag-keveredés miatti bejelentéseket. A
beérkező igények kapcsán az első érdemi kapcsolatfelvétel
mindenkivel megtörtént, az ügyek lezárása és kifizetése folyamatosan
zajlik – írták válaszukban.
A Shell megerősítette, hogy az üzemanyag felcseréléséből eredő
vásárlói panaszok miatti bejelentéseket kiemelten kezeli,
kivizsgálja és a jogos igényeket megtéríti.
Szeptember 20-án a budapesti Füredi úti Shell töltőállomáson
reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok
kiszállításakor a külsős fuvarozócég a gázolaj helyett benzint, a
benzin helyett pedig gázolajat töltött a benzinkút föld alatti
tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot
tankoltak.
Szeptember 21-én délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól,
akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak, ezután a Füredi úti
benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését leállították.
A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban szeptember 22-én délután
jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó
vásárlók, ezért a diesel értékesítését is megszüntették.
A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes
mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más
töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag – írta a cég korábban.
A csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént, a
fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő
betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került
benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az,
hogy a töltőállomás benzin tartályába dízelt, míg dízel tartályába
benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre.
A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának
megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt
szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és
dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben
azonosítható lett volna – jegyezték meg.
A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot
áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében,
hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje – szögezték le. Elrendelték
például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos
mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák.
MTI