A 21. század egyik legnagyobb kihívása a technológia változása, és a legjobb válasz erre az innováció – emelte ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és -szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön Pannonhalmán, a 25 éves Leadec Kft. konferenciáján.
György László a magyar autóipar előtt álló kihívásokról szóló
rendezvényen rámutatott: valami újat tanulni, valamilyen új, hasznos
tudással termelékenyebbé válni ugyanúgy innováció, mint valami újat
feltalálni.
Az államtitkár előadásában elmondta, hogy a magyar gazdaság,
„sebzett és sebezhető” volt a 2010 előtti években, de most már azt
látni, hogy bármi történjen a világban, akik itt dolgoznak, „biztos,
ütésálló” környezetben vannak.
Az elmúlt kilenc évben megduplázódott a járműipar teljesítménye
Magyarországon – hangsúlyozta György László.
Tájékoztatása szerint a világban Magyarországon a második
legmagasabb, 70 százalékos a belföldi iparban a high-tech ipar
aránya, csak Dániában nagyobb mértékű. Ezek pedig flexibilis,
csúcstechnológiájú, nagy hozzáadott értékű és produktív kapacitások
– tette hozzá.
Markus Glaser-Gallion, a Leadec-Csoport vezérigazgatója
beszédében azt hangsúlyozta: a jövő gyárát az ipar 4.0 határozza
meg. A technológia forradalmasítani fogja a gyártást és intelligensé
teszi a gyárakat – mondta.
Mindezt érzékeltetve kiemelte: az az adatmennyiség amivel nap
mint nap meg kell küzdeni, folyamatosan nő, és ez kihívásokat
jelent. Személyenként és másodpercenként 1,7 megabyte adat folyik,
illetve jön létre a „nyugati világban”, és naponta 4500 milliárd
üzleti folyamat zajlik az interneten. Ma egy okostelefon a
százezerszeresével rendelkezik annak a számítógépes teljesítménynek,
amelynek segítségével az ember egykor a Holdra szállt – tette hozzá.
A vezérigazgató szerint a digitalizáció a legfőbb hajtóereje
lesz a munkahelyi környezetnek is.
A stuttgarti központú Leadec-Csoport 25 éve van jelen
Magyarországon az autó- és gyáripar technikai szolgáltatójaként
Győrben, Kecskeméten, Szombathelyen, Szentgotthárdon, Miskolcon és
Makláron rendelkezik telephellyel.
A társaság értékesítésből származó nettó árbevétele 2017-ben
7,42 milliárd, 2018-ban pedig 7,67 milliárd forint felett alakult.
Az adózás előtti nyereség 2017-ben több mint 157 millió forint volt,
tavaly azonban 33 milliós veszteség keletkezett. Dákai Ferenc
ügyvezető igazgató ezt egy logisztikai projekt indításával
indokolta. Elmondta, az előző évek átlagos 550-es létszáma 2019-ben
670-re emelkedett.