• Hirdetési ajánlatunk
  • Impresszum
2023. január 30.
No Result
View All Result
Online365
21 °c
Budapest
25 ° Fri
25 ° Sat
26 ° Sun
23 ° Mon
  • Belföld
    • Magyarság
  • Nagyvilág
    • Gazdaság
  • Tudomány
  • Környezettudatosság
  • Mindennapi Netevő
  • Kultúra
    • Film
  • Életmód
  • Sport
  • Belföld
    • Magyarság
  • Nagyvilág
    • Gazdaság
  • Tudomány
  • Környezettudatosság
  • Mindennapi Netevő
  • Kultúra
    • Film
  • Életmód
  • Sport
No Result
View All Result
Online365
No Result
View All Result

Mastercard: a magyarok is egyre többet költenek Valentin-napi ajándékokra

Írta: Molnár Anna
2020.02.13.
- Belföld, Gazdaság
Mastercard: a magyarok is egyre többet költenek Valentin-napi ajándékokra
Megosztás a FacebookonMegosztás a Twitteren

A Valentin-napi költések 17 százalékkal, a készülődés alatti vásárlások összege pedig több mint 30 százalékkal nőtt az elmúlt három évben – közölte a Mastercard egy 53 ország adatait feldolgozó tanulmány alapján. A magyarok is egyre többet költenek kedvesükre Valentin-napon.

A Mastercard közleménye szerint a hagyományosabb Valentin-napi ajándékokkal – mint például a virág vagy az ékszer – szemben a legtöbb vizsgált országban egyre népszerűbb meglepetések az élmények. A hotelfoglalások értéke például 22 százalékkal nőtt, repülőjegyre pedig összességében 13 százalékkal költenek többet ebben az időszakban (a vizsgált 53 országban összesen 2,2 milliárd dollárt). A Valentin-napi éttermi költések értéke 16 százalékkal nőtt az elmúlt három évben, 2019-re elérve a 3,4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a hagyományos ajándékokra fordított összeg az utóbbi három évben csupán 4 százalékkal emelkedett. 
    

HasonlóBejegyzések

A versenyhatóság az online-kereskedelmi adatvagyon szerepét vizsgálja

A munkaadói és a munkavállalói oldal álláspontja közeledett a minimálbér és a garantált bérminimum emeléséről szóló tárgyaláson

“Jó esélyünk van a győzelemre” az európai uniós költségvetési vitában

Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a közleményben kifejti: Magyarországon számottevően az utóbbi néhány évben indult be a Valentin-napi vásárlás, az elmúlt három évben 48 százalékkal nőtt a vásárlások értéke.     

Tavaly február 14. előtt a magyarok 33 százalékkal költöttek többet ékszerre, mint 2017-ben, míg a virágboltokban 163 százalékkal hagytak ott többet. A magyarok 2019-ben közel 3,5 milliárd forintot fizettek ki éttermekben a Valentin-nap környékén, ami 82 százalékos növekedést jelent az elmúlt három év során. Mindent összevetve Magyarországon egyre többet áldoznak az emberek a kedvesükre Valentin-nap alkalmából, tavaly közel 12 milliárd forintot költöttek el, átlagosan 4800 forintot fejenként. 
    

Az internetes vásárlás térnyerése Valentin-nap körül is megfigyelhető: az elmúlt három évben az online tranzakciók száma 57 százalékkal nőtt, míg a hagyományos üzletekben az egyérintéses fizetés tarol, 175 százalékkal emelkedett három év alatt. 
    

A Valentin-nap megtervezése is egyre tudatosabbá válik. A vásárlások jellemző időpontja minden eddiginél korábbra került, az utolsó pillanatos tranzakciók száma visszaesett. 2019-ben február 11-én vásároltak a legtöbbet, míg 2018-ban még február 12-én tetőzött a készülődés, 2017-ben pedig a legtöbben még az utolsó napon, február 13-án vásároltak meglepetést. 
    

Érdekesség, hogy míg világviszonylatban egyre korábbi időpontra esnek a Valentin-nappal kapcsolatos vásárlások, a magyarok továbbra is az utolsó utáni pillanatra tartogatták a vásárlást, a többség 2019-ben február 15-én gondoskodott az ajándékról.
    

A Valentin-napi költéseket vizsgáló tanulmány kifejezetten az alkalomra vásárolt cikkeket veszi figyelembe a hitel-, betéti és prepaid kártyás tranzakciók alapján.

MTI – Fotó / Pixabay

Címkék: Eölyüs EndreköltekezésMagyarországMastercardszokásokValentin-nap
- HIRDETÉS -

Hasonló Bejegyzések

3D Illustration. Mobile payment and online order.
Gazdaság

A versenyhatóság az online-kereskedelmi adatvagyon szerepét vizsgálja

Írta: Gemici Diana
2020.12.16.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzést indít, hogy feltárja, miként keletkezik az online kiskereskedők adatvagyona, illetve milyen szerepet tölt ez be...

Olvasd tovább

A munkaadói és a munkavállalói oldal álláspontja közeledett a minimálbér és a garantált bérminimum emeléséről szóló tárgyaláson

“Jó esélyünk van a győzelemre” az európai uniós költségvetési vitában

12 millió eurót fordított magyarországi beruházásokra az idén a Schneider Electric

Elhunyt Pécsi Ildikó – Kossuth-díjas színművész

Szájer József lemondott EP-képviselői tisztségéről

Továbbiak betöltése
Következő

Visszavonták a klórpirifosz és a klórpirifosz-metil hatóanyag engedélyét

No Result
View All Result
- H I R D E T É S -

24 óra

  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Az 1950-ben elhunyt alkotók művei szabadon felhasználhatóvá válnak
  • Megváltoztatják a montenegrói egyházügyi törvény
  • A jövő évben Csehország hatalmas hiánnyal fog gazdálkodni
  • Peking – A visegrádi országok zsidó kulturális örökségét bemutató fotókiállítás nyílt
  • Megveszi az osztrák Wienerberger az amerikai Meridian Bricket
  • A Startup Campus egyetemi programjainak legjobbjai az okosváros és zöld energetikai ötletek lettek
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználási feltételek

© 2019-2021 online365.hu - Minden jog fenntartva!

No Result
View All Result
  • Belföld
  • Nagyvilág
  • Gazdaság
  • Kultúra
  • Sport
  • Tudomány
  • Környezettudatosság
  • Mindennapi Netevő
  • Magyarság
  • Életmód

© 2019-2021 online365.hu - Minden jog fenntartva!