A Jobbik jól megtervezett, átfogó, a pedagógusokkal, a szülőkkel és a diákokkal egyeztetett modernizációt sürget az oktatásban, a párt országgyűlési képviselői szerint azonban ehelyett csak ötletelések és diktátumok valósulnak meg.
Brenner Koloman, a Jobbik országgyűlési frakcióvezető-helyettese hétfői sajtótájékoztatóján tudás- és értelmiségellenesnek nevezte a Fideszt, és bírálta a nemzeti alaptanterv körül kialakult „káoszt”.
Kifogásolta, hogy az alaptanterv tervezete csupán a műveltségi területeket strukturálja át és nem csökkenti eléggé az óraszámokat, eközben a képviselő a tanárok és a diákok túlterheltségét nevezte az egyik legsúlyosabb problémának. Sérelmezte azt is, hogy az új tantervet a tanárok diktátumszerűen kapják meg, azt szakmailag nem vitatják meg velük.
Ander Balázs, az Országgyűlés kulturális bizottságának jobbikos alelnöke azt mondta: a fideszes oktatáspolitika csupán olyan területen teljesített kiemelkedően, amelyek a társadalom szempontjából károsak. Ezek közé sorolta a tanítás tekintélyének rombolását vagy a szelekciót, vagyis, hogy az elit iskoláinak építését támogatja az állam.
Szólt a pedagógusok megalázásáról, a többi között arról, hogy a kormányzat másfél hónapja nem ad választ a petíciójukra. Szerinte „rövid pórázon tartják a tanárokat”, amikor internetes aktivitásuk miatt vonják őket felelősségre, a pedagógushiányt pedig szerinte túlmunkával fedi el a Fidesz. A gyermekeket kísérleti nyulaknak tekintik – folytatta -, a szakképzést például lassan egy évtizede reformálják.
Magára hagyták a pedagógusokat az iskolai erőszak tekintetében is – tette hozzá -, és „cselédbéren” tartják a tanárokat – sérelmezte.
MTI