A fejlesztés a Széchenyi 2020 program keretében – az „Akadálymentesített infokommunikációs szolgáltató platform fejlesztése, hallás- és látássérült személyek számára” elnevezésű projektben – 1,392 milliárd forint európai uniós nem visszatérítendő támogatás segítségével valósult meg. A projekt során megtörtént a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás továbbfejlesztése, a kormányablakok országos szintű akadálymentesítése, és kialakításra került a látássérült személyek akadálymentesítését támogató Távszem szolgáltatás.
A projekt a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége, a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége és az MTA Nyelvtudományi Intézete konzorciumi összefogásában valósult meg.
A SINOSZ a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatás informatikai rendszerét fejlesztette, az MTA Nyelvtudományi Intézet a tolmácsok szakmai fejlődését segítő jelnyelvi szótárt készített, az MVGYOSZ gonodzásában elkészült a Távszem szolgáltatás. A projekt kiemelkedő eredményeként a KONTAKT szolgáltatás elérhető már országos szinten a Kormányablakok és Okmányirodák ügyfélszolgálatain, valamint több nagy hazai cégnél is.
A KONTAKT szolgáltatáson keresztül akadálymentesítenek az OTP Bank 165 fiókjában, a Szerencsejáték Zrt. 26 lottózójában, valamennyi Decathlon és Auchan áruházban.
OS – Fotó / Pixabay