• Hirdetési ajánlatunk
  • Impresszum
2025. június 16.
No Result
View All Result
Online365
22 °c
Budapest
25 ° pén
26 ° szo
26 ° vas
24 ° hét
  • Belföld
    • Magyarság
  • Nagyvilág
    • Gazdaság
  • Tudomány
  • Környezettudatosság
  • Mindennapi Netevő
  • Kultúra
    • Film
  • Életmód
  • Sport
  • Belföld
    • Magyarság
  • Nagyvilág
    • Gazdaság
  • Tudomány
  • Környezettudatosság
  • Mindennapi Netevő
  • Kultúra
    • Film
  • Életmód
  • Sport
No Result
View All Result
Online365
No Result
View All Result

ITM: az Európai Bírósághoz fordulhatnak a közúti fuvarozás készülő uniós szabályozását ellenző országok

by Molnár Anna
2020.02.18.
in Belföld, Gazdaság
A A
ITM: az Európai Bírósághoz fordulhatnak a közúti fuvarozás készülő uniós szabályozását ellenző országok
Megosztás a FacebookonMegosztás a Twitteren

Kilenc tagállam szakterületi vezetői újabb kísérletet tettek arra, hogy az első mobilitási csomag várható káros hatásait mérséklő lépésekre bírják rá az Európai Bizottságot, akár arra is készek, hogy az Európai Bírósághoz forduljanak a csomag káros rendelkezéseinek hatályon kívül helyezése érdekében – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

 A keddi találkozó előtt a kilenc tagállami vezető közös levelet küldött a Bizottság ügyvezető alelnöknek, amelyben ismét jelezték, aggályosnak tartják a jármű székhely szerinti tagállamba történő kötelező visszatérésének előírását. 
    

HasonlóBejegyzések

A versenyhatóság az online-kereskedelmi adatvagyon szerepét vizsgálja

A munkaadói és a munkavállalói oldal álláspontja közeledett a minimálbér és a garantált bérminimum emeléséről szóló tárgyaláson

„Jó esélyünk van a győzelemre” az európai uniós költségvetési vitában

Az országok közös álláspontja szerint a tervezett intézkedések az unión kívüli fuvarozók számára biztosítanak versenyelőnyt, ráadásul több ponton ellentétesek az európai klímavédelmi törekvésekkel – írták. 
    

Bulgária, Ciprus, Észtország, Magyarország, Málta, Lengyelország, Lettország, Litvánia és Románia közlekedéspolitikáért felelős vezetői Adina Valean közlekedési biztossal és Frans Timmermans, Európai Zöld Megállapodásért felelős ügyvezető európai bizottsági alelnökkel kedden Brüsszelben folytattak megbeszélést.
    

A közlemény szerint a miniszterek nyomatékosan felkérték a bizottságot annak értékelésére, hogy miként befolyásolja az első Mobilitási Csomag az Európai Zöld Megállapodásban foglalt célok elérését.
    

A tervezetben foglaltak alapján a fuvarozó vállalkozás nemzetközi fuvarozásra használt járműveinek az elindulást követő nyolc héten belül vissza kell térniük az adott tagállam egyik operatív központjába.
    

Az aláírók szerint a javasolt rendelkezés összeegyeztethetetlen az Európai Unió éghajlatpolitikai célkitűzéseivel és a Párizsi Megállapodással, mivel üresen közlekedő kamionokat eredményez, feleslegesen növeli a szén-dioxid-kibocsátást a közúti szállítási ágazatban – olvasható a közleményben.
    

Az ITM emlékeztetett arra, hogy Magyarország több tagállammal egyetértésben évek óta minden lehetséges fórumon napirenden tartja a mobilitási csomaggal kapcsolatos problémákat. Az Európai Bizottság a tavalyi tárgyalások utolsó szakaszában felismerte a lehetséges negatív hatásokat, és ígéretet tett arra, hogy érdemi megoldásokat dolgoz ki még az ellentmondásos jogszabályok hatálybalépése előtt. A minisztériumi vezetők üdvözölték, hogy a bizottság belátta, a járművek kötelező hazatérése nem felel meg az Európai Zöld Megállapodás célkitűzéseinek és a klímasemlegességi vállalásoknak. A felek egyetértettek abban, hogy a probléma mértékének meghatározása érdekében az egész Európai Unióra kiterjedő hatásvizsgálatra van szükség, és annak alapján azonnali intézkedéseket kell tenni.
   

 Közölték azt is: a magyar kormány képviseletében Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára különösen aggasztónak nevezte, hogy miközben a mobilitási csomag rendelkezései évtizedekre meghatározhatják a közúti fuvarozási ágazat jövőjét, megvalósíthatóságuk még bizonytalan. Nem készült hatástanulmány a kombinált árufuvarozásra vonatkozó elemekre, és a nemzetközi közúti szállítás megosztott modelljére sem. A határon átnyúló fuvarműveletek esetében sokkal nagyobb rugalmasságra és több mentességre lenne szükség, amivel csökkenteni lehetne az üresjáratokat, az európai közúthálózat károsodását és a közlekedésbiztonsági kockázatokat is – tette hozzá.
    

A tagállami delegációk megerősítették az egységes piac sértetlenségével és hatékony működésével kapcsolatos aggodalmakat is. A jármű kötelező visszatérése gyakorlatilag kizárná az egységes piacról a szigeteken lévő tagállamok fuvarozóit, és súlyosan korlátozza több, nem központi elhelyezkedésű tagállam vállalkozóinak hozzáférését. Az uniós tagállamokat érintő szigorúbb előírások miatt a harmadik országok fuvarozói tetemes versenyelőnyhöz jutnak, miközben hiányoznak az egész Európában hatékony ellenőrzéshez szükséges uniós szintű eszközök. A tagállamok egybehangzóan szorgalmazták, hogy a hatásvizsgálat a lehető leghamarabb álljon rendelkezésre, elegendő időt biztosítva a helyzet javítását célzó intézkedések meghozatalára – áll a közleményben.

MTI – Fotó / Pixabay

Tags: Európai BíróságInnovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)közúti fuvarozásszabályozás
ADVERTISEMENT

Related Posts

3D Illustration. Mobile payment and online order.
Gazdaság

A versenyhatóság az online-kereskedelmi adatvagyon szerepét vizsgálja

by Gemici Diana
2020.12.16.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzést indít, hogy feltárja, miként keletkezik az online kiskereskedők adatvagyona, illetve milyen szerepet tölt ez be...

Read moreDetails

A munkaadói és a munkavállalói oldal álláspontja közeledett a minimálbér és a garantált bérminimum emeléséről szóló tárgyaláson

„Jó esélyünk van a győzelemre” az európai uniós költségvetési vitában

12 millió eurót fordított magyarországi beruházásokra az idén a Schneider Electric

Elhunyt Pécsi Ildikó – Kossuth-díjas színművész

Szájer József lemondott EP-képviselői tisztségéről

Load More
Next Post
Alkotmányellenes Romániában az a rendelet, amely a telefonos feltöltőkártyák vásárlását a személyes adatok megadásához kötötte

Alkotmányellenes Romániában az a rendelet, amely a telefonos feltöltőkártyák vásárlását a személyes adatok megadásához kötötte

No Result
View All Result
- H I R D E T É S -

24 óra

  • Átmenetileg szünetelnek az összecsapások Bahmutnál
  • Egy vagyonért adták el Banksy művét miután elégették.
  • Az 1950-ben elhunyt alkotók művei szabadon felhasználhatóvá válnak
  • Megváltoztatják a montenegrói egyházügyi törvény
  • A jövő évben Csehország hatalmas hiánnyal fog gazdálkodni
  • Peking – A visegrádi országok zsidó kulturális örökségét bemutató fotókiállítás nyílt
  • Megveszi az osztrák Wienerberger az amerikai Meridian Bricket
  • A Startup Campus egyetemi programjainak legjobbjai az okosváros és zöld energetikai ötletek lettek
  • A Ringo Starr új albummal jelentkezik
  • A Vajdasági Magyar Szövetség államtitkárait kinevezték
  • A középkori közép-ázsiai városállamok bukását nem Dzsingisz kán hódító hadjárata okozta
  • Kuramagomedov ötödik, Muszukajev elődöntős – Birkózó világkupa
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználási feltételek

© 2019-2021 online365.hu - Minden jog fenntartva!

No Result
View All Result
  • Belföld
  • Nagyvilág
  • Gazdaság
  • Kultúra
  • Sport
  • Tudomány
  • Környezettudatosság
  • Mindennapi Netevő
  • Magyarság
  • Életmód

© 2019-2021 online365.hu - Minden jog fenntartva!